CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

29 Julai 2012

Esoknya Tiada

Nak berkongsi cerita yang dah lama duk dalam draf hahaha...
Lama tul tak mengarang jadik kaku lah jejari halus ku nan ramping ni muhahahah

Di suatu ketika dulu... erin ke Hospita gua Musang (cet macam jauh jer padahal depan rumah )hahah..
Melawat seorang teman yang ditimpa musibah.
Macam biasalah... melawat orang yang sakit di hospital, bertanya khabar dan berbual apa yang patut.
Nak dijadika cerita, telinga erin menangkap perbualan si polan-si polan di katil sebelah.
wah super busy-body aku rupernyer. Bukan nak dengar ngat tapi dah memang dekat-dekat so tadah tlinga jer la.

Ikuti perbualan antara 
Si Pelawat (Ani ~bukan nama sebenar) dengan Si Pesakit (Sila juga bukan nama sebenar)
semesti nyer la perbualan dlm bahasa klate yer, nama pon Hospital Gua Musang takkan nak cakap Kedah plak kan.
Tapi erin da translate la yer. tak pandai lak daku nak mengeja dalam bahasa kelantan ni ha..

Ani: "Mujur la mu jatuh ke depan" 
Sila: Bakpo?
Ani: Tak, takut jadi macam budak skolah aku, dia jatuh pokok. Terbaring ke belakang.. 
       Tinggi gok la pokok   tu srupo tinggi hok mu jatuh ni.
Sila: Teruk ker?
Ani: Teruk tak teruk la, luka sesikit jer.. Memula tu bawak gi hospital doktor kata ok. 
       Bawak la balik kat rumah. Sampai kat rumah sehari tak berak tak kencing.Duk gitu jer la.

Tetiber jer si Ani yang rancak bercerita tadi terdiam. Aku tengok pon rupa cam serba-salah jer...

Sila: Pah tu guano?
Ani: ESOKNYA TAK DOK DOH (mati)



Erin nak gelak pon ade, kesian pon ader, aku tengok muka si Sila tu yang sakit tu...
cam Tapir Berak sembelit pon ader terkulat-kulat....hahahaahah

Cenggitu la uall cerita Hari ahad..... moralnya Korang baca la adab melawat orang sakit (sini)






2 ulasan:

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata...

btl dh tu erin, masa lely jaga arwah ayah koma aritu pun pening nk lyn karenah pelawat hok mulut ermmm.. cam tadok insurans tu..
tadop adat langsung, bkn kata nk tenangkn hati kite, ye tambah wat pening pale kite lg crite mcm²..
aduhhh, saboooo ajelah!

lely mitok nok kopipes neh artikel tu.. =)

eRiNsZ berkata...

tu arr lelly memacam ado.....
sila-sila...entry utk d kongsi (^_^)

Tanda Kenangan