CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

19 Januari 2013

Akok Bahulu tersedap di Gua Musang


Wah-wah cerita pasal makn lagi yer Erin.
Macam mana lah badan tak semakin membulat kan...

Kali nak cerita makanan yang selalu dicari oleh mereka-mereka, kalau singgah di Kelantan ni.
Kuih AKOK dan BAHULU.



Wahhh-wahhhh sungguh gebu gebas bukan?
Ada macam-macam versi Akok ni..
ada Akok Raja bagai.
tapi kat Gua musang ni ada 1 gerai jer yang masyukk ngan selera ku.
(orang Pahang yang duk di Kelantan)
Rasanya tak la manis sangat and sedap.
Korang paham-paham la kan makanan kat Kelantan ni biasanya manis sesangat.
So ini lah gerai akok dan bahulu yang sedap dan menepati selera.

Wahhh bejejes air liur korang kang.. hihihi  menduga nafsu.
Ok la senang jer nak cari gerai ni..

Kalau korang dari KL, sempadan antara Pahang ngan Gua Musang.
Korang sampai jer kat signboard Selamat datang ke Kelantan tu,
dah tak jauh dah.. keep drive slowly yer... kat ada selekoh tu ada deret-dere tgerai kayu.

Erin akan pilih gerai yang mula-mula sekali.
Kompem dapat akok yang panas-panas..
Seringgit dapat 4 ketul kot (lupa arr sebab tak sempat nak kira da ngap)


Gambar masih lagi tak dapat di rotate huhuhuhuhuhu sedehhhhhh

dan inilah 
model kuih akok tersedap di Gua Musang

2 ulasan:

Emy Omar berkata...

Kita pun peminat kuih akok gak,tapi sejak2 kakak yang jual kuih akok tu balik Kelate dah x jumpe kuih akok yang menepati selera saya di Melaka ni

eRiNsZ berkata...

emy... nt kmi p mlaka kami bawak eak hihihhihi...

Tanda Kenangan