CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

15 Julai 2013

resepi :Heavenly Milo with oreo jelly ( puding oreo)

Salam Ramadhan korang, 
cari idea untuk buat pencuci mulut sebagai juadah berbuka?
Jom try resepi ni.
Masa upload gambar kat fb ramai yang tergoda....
Apa lagi moh kita.


resepi asal dari Kak Hana Jepun..Erin ubah dari segi sukatan hihii

Bahan-bahan:
30g agar-agar yang tali-tali tu
1.5 liter air (guna botol mineral)
1 tin susu
1 cawan gula (kami guna 3/4 jer sbab x suka manis)
1 cawan milo.

Cara-cara:
1. Panaskan air dengan agar-agar sampai agar-agar tu hancur.
2. Pastu masukkan gula, kacau, sampai gula larut.
3.Masuk susu cair, kacau.
4. Asingkan separuh dalam periuk lain.
5.Satu periuk, masukkan milo dan kacau.
6. Sampailah masa untuk melapis. Letak yang susu dulu..Sejukkan dalam peti. Kalau nak cepat letak kat peti beku sekejap. Agak-agak dah keras sket, letak biskut oreo yang dah dipatah-patahkan. Tuang bancuhan yang kaler putih. Sejukkan, lepastu lapiskan dengan lapisan milo sekali lagi.


Selamat mencuba uolls dan dijamin sedap..
heaven la sangat.
Upah untuk Eisya di hari pertama berpuasa.

6 ulasan:

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata...

mabeles!!!

telan air liuq ni..
bulih try!

Iela Fazielah berkata...

nak cuba...meleleh air liur ni....tq erin

Le Sisters Closet berkata...

alahai mudah je..tima kasih share ye..

TshirtLabuhTermurahDiPasaran

tenku butang berkata...

hai.. salam kenal,

done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

Emy Omar berkata...

Erin.....daku tergoda!!!!Sedapnya la

Nur Zayyani Liman berkata...

Cantik lapisannye..ank2 mesti suke nk mkn kan erin!

Tanda Kenangan