CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 Februari 2011

fully Breast Feeding ?



Hehehe..
smalam tgok Wanita Hari Ini
Dynas Mokhtar pon boleh fully breastfeeding
Artis tu..

ai cikgu jer takkan tak bole kan.. huhuhu
kerja sekerat hari (saper kater?)
tapi ok ler at least most of da day sampai umah pkul 2.00pm kan?

tapi kuat ker SEMANGAT daku ini?
hehehe
keep on pumping dear

huhu tapi cam menduka cita kan jer:~

kengkonon nak pumping untuk buat stok
setelah 1/2 jam pumping ni jer hasilnyer huhuhu~

soalan
1) Adakah daku tidak produktif?
2) Pump aku yang cikai itu ker yang tak proaktif?
(nak bli pump yang branded bagai.. mak aiii.. harga nyer bole tahan lorr)

setelah di servey kat:
susuibu.com
rupenyer banyak gatget untuk ibu-ibu yg BF ni yer..


emmmm
~doakan yang terbaik~



8 ulasan:

Ummi Eisya berkata...

tu guna pam manual ke..pam pun memainkan peranan gak..jgn cepat putus asa..teruskan usaha ye..

eRiNsZ berkata...

haah pam manual, sbab tu siket eak?

Yaati Nor berkata...

haah kak pump main peranan jugak.....tak pun guna teknik marmet/ perah guna tangan..saya sokong fully breafeeding..go!go! kak saya cadangkan beli breast pump baru..spectra 3 pun elok..double pumping..RM338..lawat kat www.enjoybreasfeeding.com..advice..sini mmg murah kak..dah ramai saya advie nie..klu kat KL order ari nie..esok sampai..outstation 3 hari kot..

r|nA @ ja|j|na berkata...

teruskan usaha untuk fully bf ye..saya boleh bfkan echa samapi 7 bulan je..sebab echa kerap nipple confuse..then mcam dah putus harapan je..terus stop..

insyaallah hope untk 2nd baby nnti nak consistent..

Yaati Nor berkata...

insya allah di mana ada kemahuan disitu ada jalan..saya sedia bagi info..susu sikit2 mula2..lama2 byk la tu..jgn stress..

ct N honey berkata...

saya pun BF gak,nasib baiklah tak bekerja tak payah nak pumping

mila.ibunajihah berkata...

chai yuk chai yuk.. saya doakan moga perjalanan breastfeeding awak bjalan lancar, usaha, semangat dan doa memainkan peranan besar.

Yati berkata...

Erinsz,
Fikir positif, fikir susu kita banyak, nanti susu jadi banyak. Minum banyak air jugak.
Yati anak pertama je sampai 6 bulan. Anak kedua dan ketiga, sampai 2 tahun lebih dapat bf. Alhamdulillah..

Tanda Kenangan