CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

09 November 2013

Resepi Hokkaido Cup cake ( kek cawan hokaido )


Salam cantik di malam hari....
Okehh pengubat stress dikala line SPPBS macam siput.
(Sumpah tak tipu... memang tension wehh)
Kugagahkan diri, men TERAPI JIWA di dapur oren
Erin nak share ngan korang resepi yang dijamin BEST

CUP CAKE HOKKAIDO
(Ni untu dapatkan 10 biji saiz cupcake yang besar tu)
klo nk banyak boleh gandakan dua yer)

Bahan A:
3 biji kuning telur gred A
20g gula kastor (Erin guna gula ising)
60ml susu segar (Erin guna susu fullcreame Duthlady)
35ml minyak jagung
70g tepung kek (diayak)

Bahan B
3 biji putih telur
30g gula ising

CARA-CARA:
1. Masukkan kuning telur + gula  = putar laju
2. +susu, minyak jagung = pukul hingga kembang
3.Masukkan tepung kek.. guna senduk jer.. Gaulkan.

4. Dalam mangkuk lain pukul putih telur hingga kembang dan gebu (ni buat merringue). Pastu + gula sikit-sikit. Putar lagi sampai berkilat.
5. Campurkan merringue ni dalam mangkuk A tadi dan gaul rata.

6. Sendukkan adunan ke dalam cawan kertas dan bakar pada suhu 170'c selama 15 hingga 20 minit. (bergantung pada jenis oven)

7. Dah siap biar sejuk dan boleh tambahkan krim kastart / whipping creame.. Erin malas so letak buah and taburkan gula ising jer...

Moh Kiter Try.

7 ulasan:

Emy Omar berkata...

Kita suka hokkaido cake ni tapi malas nak bake sendiri sebab kita sorang je minat huhuhu

AZiE @ UMMI berkata...

lg sedap kek hokkaido ko ni...leh ajar aku...

k.ct berkata...

Akak nak tnya ni...knp kek hokkaido yg akak buat mcm liat gitu..kat mn slpnyer eeekk?

yuslawati yusman berkata...

Salam..suke tgk resepi kat blog ni.tp ada beberapaperkara nak tanya.tgk gamba oven mcm same dgn oven sy.tp sy takut nak guna.tak brp mahir pun function dia.api atas bwh tu xpaham dan sis guna function mane utk bakar kek?harap blh jawab.

Iela Fazielah berkata...

menarik....nak cuba bua la..tq

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

JUNAIDI berkata...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

Tanda Kenangan