CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 Mei 2010

Gua Musang Takde air

Gua Musang dilanda edisi TAK DE air
~huhh musim pepanas cam nie air plak tak ader~
bermandikan peluh dan air mata la kengkawan

dah 2 hari tak de air tp alhamdullilah weoll kat "white house" a.k.a rumah putih ni masih lagi belum kePUTUSan bekalan air..
kami blom lagi bergaya ke surau atau masjid sambil mngusung baldi..
sebab:

1)kami cuma ber 3 ~

2)air tangki digunakan sejimat-jimatnyer (guna tisu pon bole.... muhahah)

3) tiada adegan masak-masak..


4) guna polisterin utk urusan minum-minum


5) Tak basuh baju...Basuh baju? sudah 2 bakul penuh....perlukah menyumbang ke dobi?


uhhhh semoga air kembali ada
~katanyer ader paip bocor~
sila tampal segera wahai Air kelantan
Kang aku sponser salotape~kamo mau?

Mujur kamu memberi khidmat air bergerak
pssst: abe.. tea o beng limau so dehh
(harus aku disembur dengan air yang berkelajuan 200km/j)

Itu bukan gambor laki i yang ensem tp itew ustaz sbelah rumah..
sebab: kami maner ader tong-tong banyak camtu..

yang ada hanyalah:
baldi, gayung, and botol mineral water...
kalo erin bawak keluar semua botol kenit-kenit tu..
mau cik abe air kelantan ni `gilis aku ngan tayar lori dier`


"upppsss... bleh tak tolong siram pook bunga saya?
Jawapan nyer: Kereta tak nak suruh basoh skali ker?"

~pertanyaan yang akhir itu hanyalah bermain di minda sajer~
sebab.. malas lah ak nak beramah mesra dgan EN AIR KELANTAN tu
Tido lebih baik dari i memikirkan masalah air ni~

Tanda Kenangan