CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24 November 2010

Lauk Kenduri Kahwin

Musim cuti sekolah kan musim orang kawin..
Cuti kali ni sempatlah menghadiri
MAJLIS KENDURI KAHWIN
teman-teman yang menamatkan status single nyer..
Erin belum mau cerita kenduri saper yang kami pergi
(korang kena tunggu next entry yer)
cet ala-ala glamer di situ,,,,,


Kali ni tajuknyer ialah:
LAUK KENDURI KAHWIN

zaman skarang ni rata-rata orang buat sistem buffet kan?
Betul jugakkan... jimat tenaga dan kurang risiko pembaziran..
Kalo kat bandar-bandar dah ramai yang guna pinggan polisterin
tapi kat kampung kena pikir 18 kali ler...



Macam-macam lauk diVARIASIkan

~ader yang buat ala-ala kampung larr~
(segala macam kerabu ado...)
tapi pada erin kalo lauk ala-ala kampung bukan ler kenduri kahwin nama nyer...
tu kenduri akikah ker, cukur jambul ker, kenduri doa selamat ker...

~lauk ala arab, hindustan, pakistan pon ado~

~tak kurang plak yang ikut tema~
kalo tema oren.. sumer mau oren.. air oren, agar-agar kaler oren, buah oren, nasi oren..

kalo biru?heheheheee


TAPI pada Erin
LAUK KENDURI KAHWIN YANG
PALING IDEAL IALAH:



.Go to fullsize image.
NASI MINYAK
(kaler ala-ala coklat tu.. yang kekuningan tak mo ok... siap ader kismis yer puan-puan)



Go to fullsize image
OPOR DAGING
~ni memang yang tersedap kat Pahang jer.. nak-nak lagi kat Pekan~
pehhh tangkap leleh ni



Go to fullsize image
~AYAM MASAK MERAH~
skarang ni ader yang buat ayam goreng berempah +sos lerr
tapi pada erin tetap tidak masyukkkk
mau ayam masak merah jugak..
(Kat kampung i~ bukit ibam, ayam masak merah Mak Teh jabbar paling best)





Go to fullsize image
~ACAR MENTAH~
acar ni wajib la ader...
walau pon erin tak braper gemar tapi rasernyer ni ler kombinasi yang paling melekattt youu..


dan air:
semestinyer~
Go to fullsize image
AIR SIRAP
dan sayer penah mengangkat martabat air sirap kenduri kahwin ni sebagai
AIR TERSEDAP DI DUNIA korang tawww....


dan alhamdulillah...
cuti kali ni dapat gak
MERASA
OPOR DAGING KERBAU
~resepi orang pekan yang memang perghhhhhhhhh tangkap leleh you~

kat kelantan sure rasa lain heheeheheh

KAT TEMPAT KORANG APE LAUK KENDURI YANG PALING GLAMER ea?

2 ulasan:

ije berkata...

lama x jenguk blog kak erin. dah membuncit dah pun. ehehe. =P tahniah!!

ije berkata...

lama x jenguk blog kak erin. dah membuncit dah pun. ehehe. =P tahniah!!

Tanda Kenangan