CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 Oktober 2010

Harga Makanan Naik ?

Hari ni, penamaan calon sempena Pilihan Raya Kecil DUN GALAS
upppsss korang jangan harap la.. "PINK HEART" mau cerita bab politik yer..

Kali ni kita terjah
EDISI MENGUNDI DI GUA MUSANG
part: Harga Maka
nan dan Minuman
korang baca tajuk kat atas: HARGA MAKANAN NAIK?

Jawapannya~
Kedai makan yang biasa di terjah oleh erin ngan family masih lagi mengekalkan harga yang sama seperti sebelumnya:

RESTORAN CINDAI
(Sate ter sedap di Gua Musang ni)
Sate = 50sen secucuk
Nasi goreng cina RM 4
Fresh oren = RM 2
*jangan banding ngan harga Kota Bharu lahh ni bandaraya gua musang memang harga nyer begitu ok*

GERAI NASI PAGI (sarapan pagi sahaja)
lokasi: simpang 4 Taman Tropika

Nasi Berlauk ( 1 lauk ) = RM 2
Kuih-muih = 4biji RM1

*harga masih lagi sama.. kuantiti pon sama jer..


tapi ada juga yang mengambil kesempatan dalam kesempitan:
Contoh:

GERAI DEPAN ECONJAYA
(bukan semua gerai, salah satu gerai)

Air berperasa yang dalam tong tu.
Biasanya RM 1 jer kan
tapi harga sempena mengundi RM 2
(sumber dari kengkawan yang terkena)
jadi, moralnya:
TANYA HARGA DULU baru beli
tapi kalu dah anak menangis menjerit kat situ, pejam mata jer la bayor kan...ajer...





3 ulasan:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...

dear, gi kt penamaan calon ke?.. hehehe..
wat liputan dr sana ek..
ye la, sume kena up la time ni psl ramai yg tertumpu kt situ..
tp, agak2 r..
jgn cekik darah sgt! tak berkat taw.. huhuhuhu

karipapsayur berkata...

tibe2 dah sama harga dgn bandaraya yekk..

eRiNsZ berkata...

Leily~
x gie pon...x sanggup besesak-sesak...
kalo shoppping tu gagah gak ler pi redah hehehhehe

Qas~
mg pon kat sini harga ala-ala bandaraya...
sewa umah pon alahai... mcam tak pcaya duk di gua hehhee

Tanda Kenangan