CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 Disember 2010

Berkebun di tanah sekangkang kera

Sebelum pindah rumah,
kita tanam apa yang patut dulu.

Korang pepaham jer la.. tanah blakang CuteCastle ni sesangat la cute nyer kan..
Jadinyer tanam jer la aper yang patut..

Kenalkankan dari kiri:
Cik Serai, Cik Daun Pandan, Cik Kunyit, Patutnyer kat sini ada pokok cili tapi blom tanam lagi..
cop kawasan jer dulu, then
ada lah pokok limau kasturi ngan limau nipis..



Benih serai amek kat umah Ustaz Din hehee



Daun pandan juga dari umah ustaz Din~ main cucuk jer



Pokok Limau Kasturi beli kat pasar lambak~ RM5 sepokok



Pokok Limau nipis pon beli kat ~pasar lambak RM6 sepokok ..
yeelek... penuh..sudah kawasan blakan CuteCastle


~Sila Jangan Cakap Saya terre bab tanam-tanam ni... hehehe
Siap Google tau
Cara-cara penanaman

Cara-cara nak tanam serai. Batang serai yang telah dikerat hendaklah dicondongkan ketika menanam supaya anak serai yang bercambah akan tegak dan mudah untuk serai bercambah.

hahahha~ yang lain tu blasahh...
Ko tgok.. berbatukan kawasan tu... tak tau ler idup ker mamposss tanaman ku itew..

2 ulasan:

Emy Omar berkata...

Bagus Erin,orang rajin bercucuk tanam ni tangannya sejuk hihi saya ni suka tengok je..hubby yang rajin :p

eRiNsZ berkata...

tak tau arr sjuk ker pnass.. suam -suam kit.. dr 10 pokok tu ader la 3-4 yang mati huhuhu

Tanda Kenangan