CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 Disember 2010

Eisya hilang di Tesco

Seramkan tajuk entry ni~
tapi memang seram ponnnn teramatlah SERAM okey

alkisah lepas berkampung di Nagoya kami panjat plak KBTC
dengan hajat untuk cari baju eisya... mau tukar t-shirt kuning dier yg dah pnuh ngan coklat huhuhu kopak lai duit babah ko..
then sempat sambar 2-3 helai baju untuk baby NJ


lepas tu kami meneruskan perjalanan ke Tesco..
untuk makan + solat semestinyer dan di sini lah kejadian
TERJADI...

sampai jer Tesco... terus terjah foodcourt hajat mau isi minyak...
sementara tunggu ibu pi toilet babah n eisya dok kat area playground
(ader keter yang nyanyi-nyanyi tu kat tepi foodcourt)

then babah pi beli makanan la... sebab ibu sudah PENAT tahap gaban~ shopping sakan kan..
jadi tugas memantau eisya diserahkan kepada ku...

Keteringinan mengunyah "Donut Big Apple" tetiba jer datang~
erin: eisya, jom ikut ibu g bli donut
eisya: jangan, jangan,... ibu duduk sini
(means JANGAN PEGI MANA-MANA, DUDUK JER KAT SITU DIA NAK MAIN)

Batalkan hajat~ karang-karang pon bole pg beli.
Sedang dok eisya main-main kat tepi kereta-kereta mainan yang masuk duit boleh goyang-goyang tu, i pon dok la... mlayan mata yang macam da nak layu jer...

Tup tersedar....dari anganan.. pandang eisya kat belah kanan tak ader...
"mak aiii pi mana budak ni"
mulalah otak dok pikir bebukan.. dah la dekat tull tempat tu ngan pintu keluar..
Rasa cam gugur jantungku..
Memula call babah : TAK DAPAT
(sebab aku tak mau tinggalkan pintu keluar yg dekat tu)
then terus ke luar pintu tanya kat orang kat situ~Dorang kata tak de~

Cari babah kat tempat oder makan..
Melilau kami duk cari~tapi still lagi area foodcourt
Tak sampai 3 minit~ader announcement

"PERHATIAN KEPADA IBUBAPA YANG ADA KEHILANGAN ANAK BERUSIA LINGKUNGAN 4~5 TAHUN, BAJU BERWARNA PINK,

SILA KE KAUNTER PERKHIDMATAN SEKARANG"

mACAM NAK PENGSAN PON ADER
sempat gak aku pikir eisya pakai baju aper tadi~rasernyer kuning, upssss dah tukar pink.

Then Jep suruhaku pi amek eisya kat counter costemer servis tu kat tinggkat atas..
Naik exculator tu raser camlambat jer~mintak-mntak ler anak aku..

Terserempak lak ngan member MPTKL classmate Mr Jep~ erma elizadi..
Dia tanya 2,3 kerat aku jawab.
Otak cam dah tak center dah..
Bila dia tanya: "Anak braper ore skarang ni rin?"
Huhuhuhuhu melelah terus air mata ku.. Bleh tunjuk ngan jari jer 1. then announcement tu kuar lagi
aku siap cakap "tu arr anak aku y ilang tu" huhuhu
Passtu aku dah tak dengar dah dia cakap apa....



Episod di Kaunter:
Sampai kat kaunter tu aku nampak eisya duk kat kerusi, kaki juntai-juntai (pendek), muka masam jer...
dari luar kaunter tu aku panggil "eisya"
eisya pandang kat aku
(kaunter tu x bleh masuk so guard tu bawak eisya keluar' tanya dia sket-sket ot.. sbab aku nampak eisya angguk-angguk.

then adik tu kater
"dia tak nangis pon kak"
sempat la aku ucap thanks kat dorang...

dukung eisya bawak duk kat kerusi tepi tu skejap... tenang kan emosi
cium budak busyukkk tu kuat-kuat...
memang syahdu-syahdan time niehhh...
eisya tengok ibu nyer meleleh mula ler tangkap leleh jugak..

aku tanya:
eisya pegi mana?
eisya cari ibu, eisya nak ibu, ibu pergi mana?......

passtu peluk-peluk kuat-kuat... cium...cium...ciumm..ciumm..
eisya macam blur~terkejut kot...

Bawak eisya turun pi foodcourt semula sebab Mr Jep duk kat situ..
Tetiba aku pikir~ Knapa laki aku tak naik amek eisya skali?
Huhhh ghupernyer dia duk makan sziling mee~ hangen aku...
"WEHH ANAK HILANG KO BULE MAKAN>>"
Hhehehe kan dah jumpa
kambeng

Aku memang dah tak bole nak telan dah mee tu...
Eisya still macam terkejut lagi..senyap jer...

Bila dah disuap kan aiskrim baru ok
(mujarabkan aiskrim ni~sebagai ajen penenang)

Eisya siap cerita kat babah dier:~
ader abang pegang tangan bawak naik tangga,
passtu kakak pakai tudung kata "nanti ibu datang"

Bila ibu datang ibu panggil ''eisya'' ibu nangis,
eisya tak nangis ponn..
cettt~ laki aku gelak jer

wehhh saper yang hilang ni sebenarnya?
aku pon conpius jap


KESIMPULAN DARI CERITA MISTERI INI:
~lepas main kereta tu, eisya cari ibu.. tapi tak nampak..
aku plak tengah di awang-awangan masa tu.. then tak nampak eisya dah turun dari menan tu.
Eisya cari-cari aku kat area kerusi food cout.. then adik-adik yang kerja kat kios aiskrim depan tu nampak.
Time aku tersedar eisya tak de, Dorang dah bawak eisya pegi servis counter.
~ALHAMDULILLAH~
Jodoh eisya masih bersama kami
SYUKUR
teringat plak kami pernah tolong hantarkan sorang budak mnangis cari mak tak jumpa kat KBMALL ke counter servis...
alhamdullillah
saat kami di timpa musibah masih ada juga orang yang bermurah hati.
Masih ada orang yang baik didunia ni

Untuk adik-adik yang kerja kat kedai aiskrim kat Tesco Kota Baru tu thanks a lot ya'

dan untuk aku:
JANGAN CUAI LAGI~ JANGAN BERANGAN-ANGAN MASA JAGA ANAK


Hasilnya:
eisya tidi kepenatan~TERKEJUT



dan sempat gak aku tappau Big Apple
Bangun tido eisya tanyer "mana donut pink?"



8 ulasan:

Rozi Rahman berkata...

takleh bayangkan saspen masa anak hilang ye... nauzubillah, mintak dijauhkan... nasib baik happy ending blog post ni :) take care!

Ummi Eisya&Amani berkata...

Ya Allah..menakutkan..tak dapat dibayangkan perasaan klu benda tu yang terjadi..jauhkan la benda2 mcm ni..

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah,seram sejuk saya erin.Mujur la takde apa2..tu la kan dalam dok berjaga pun nak terjadikan..sama-sama la kita ambik iktibar kan

Pianina berkata...

hehehe..pernah alami pengalaman yg sama..dulu adik hilang..bila ada annoucement kata budak pakai baju sekian2, saya confident tuh bukan adik saya (ingat dia ikut mak), lgpun baju warna lain..sebenarnya itulah adik saya, lupa dah tukar baju baru kes baju kotor...dengan selamba saya sambung shopping & tetiba ada org hantar adik kat saya, sbb adik tunjuk kat saya sambil ckp 'akak,akak,akak' dengan nada meraung sekuat-kuatnya....har har har..malu den...adik aku rupanya yg hilang...

eRiNsZ berkata...

kengkawan sumer~ huhhh sesangat menduga dugaan itu..
smoga tidak lagi berlaku huhuhu..
kekadang tuhan nk bg ingatan tu, jgan cuai lagi~(utk diriku)

eRiNsZ berkata...

Pianina~
la.... lagu tu pon ado..hehehe nasib baek jodoh maseh panjang (^_^)

azura samsuddin berkata...

Alhamdulillah Eisya xde pe2, sume ni jd pengajaran utk kite sume agar x cuai lagi.. erin, zura faham perasaan erin time tuh...

eRiNsZ berkata...

zura~ syukur sesangat

Tanda Kenangan